Franschhoek dag 2 - Reisverslag uit Franschhoek, Zuid-Afrika van Leo en Anita Rooijakkers - WaarBenJij.nu Franschhoek dag 2 - Reisverslag uit Franschhoek, Zuid-Afrika van Leo en Anita Rooijakkers - WaarBenJij.nu

Franschhoek dag 2

Door: Leo en Anita

Blijf op de hoogte en volg Leo en Anita

24 September 2016 | Zuid-Afrika, Franschhoek

Vandaag zijn we met de Franschhoek wijntram mee geweest. Deze heeft verschillende lijnen en per lijn kun je diverse wijngaarden bezoeken. Bij iedere wijngaard kun je de keuze maken om wijn te proeven. Bij drie locaties is dit gratis of tegen een gereduceerd tarief. Bij de andere moet je dan een bedrag afrekenen. Wij hadden de rode lijn. Start bij de ticketshop met een bus die op een tram lijkt. Alleen bij de laatste twee stops rijdt de originele tram op rails. Bij de eerste wijngaard hebben we wijn in combinatie met chocolade geproefd. Door de chocolade worden bepaalde aroma's in de wijn benadrukt. Erg lekker vonden we beide. Hiervan uit zijn we naar een kleine wijngaard gegaan. Hier hebben we veel uitleg gekregen. De eigenaars namen de tijd. Ze hadden ook een struisvogel welke we nog hebben gevoerd. Hier maar weer een kaas met fruitplankje met een lekker glas wijn erbij genomen. De volgende stop was op een grote wijngaard. Doordat ook het festival Franschhoek uncorked is merk je dat er op deze grote wijngaarde weinig tijd is. Nu dan op weg naar de echte tram. Deze bracht ons naar weer een grote wijngaard. Leuk maar veel van hetzelfde. Daarom hebben we besloten om wel de rit met de wijntram af te maken, maar niet meer uit te stappen. Op deze manier hebben we wel mog een deel van de omgeving gezien. Terug bij onze kamer nog lekker in de zon gezeten en hierna gegeten bij tuk tuk. Een ongedwongen mexican food restaurant. Ook al was het vandaag niet precies wat we verwacht hadden we hebben wel genoten. Morgen naar Kaapstad voor de laatste dagen van onze vakantie. We zijn benieuwd en hopen dat het weer daar wat mee valt want er wordt erg veel regen voorspeld.

• 24 September 2016 - 20:43

Ine:

Fijne dagen nog in Kaapstad,

• 24 September 2016 - 20:48

Martha:

je leert zo wel wijn drinken
    geniet nog van de laatste dagen het is zo voorbij