Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Leo en Anita Rooijakkers - WaarBenJij.nu Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Leo en Anita Rooijakkers - WaarBenJij.nu

Kaapstad

Door: Leo en Anita

Blijf op de hoogte en volg Leo en Anita

25 September 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vanmorgen vroeg vertrokken zodat we nog ruim voor de middag in Kaapstad zouden zijn. We wilden proberen om de Tafelberg op te gaan omdat het vandaag nog erg mooi helder weer was. Ja dat hadden meer mensen bedacht. Toen we bij de Tafelberg aan kwamen zagen we al dat het er erg druk was. Toch maar de shuttelbus naar de start van de kabelbaan genomen. Hier bleek dat er een wachttijd was van drie uur. Aangezien we om half twee een rondrit door Kaapstad hadden met een gids zijn we maar weer met de bus naar benden gegaan. We proberen het morgen wel weer. Hopenlijk is het dan ook helder weer. Om half twee zijn we opgehaald door onze gids Henry. Hij heeft ons een groot deel van Kaapstad laten zien en er veel bij verteld van de geschiedenis. Kaapstad is werkelijk een smeltkroes van allerlei landen en culturen. Henry had veel verhalen vanuit de geschiedenis. In Kaapstad staan oude en nieuwe gebouwen door elkaar waarbij men de oude gebouwen probeert te handhaven en te restaureren. Na vier uur weer terug op onze bestemming met heel veel informatie.
Ook hebben we nog een toer geboekt naar een township hier in Kaapstad op woensdag. Het ziet er naar uit dat de drie dagen die we hier hebben niet genoeg zullen zijn. We zullen dus keuzes moeten maken en nog maar eens terug komen.

• 26 September 2016 - 06:18

Jolanda:

Veel plezier nog. X

• 26 September 2016 - 08:37

Jan En Mien:

Geniet nog van de laatste dagen van deze prachtige reis.

• 26 September 2016 - 13:19

Miranda :

Nog een paar dagen geniet er maar van gr