Afica on foot, dag 2 - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Leo en Anita Rooijakkers - WaarBenJij.nu Afica on foot, dag 2 - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Leo en Anita Rooijakkers - WaarBenJij.nu

Afica on foot, dag 2

Door: Leo en Anita

Blijf op de hoogte en volg Leo en Anita

07 September 2016 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Hier dan weer een verslag. Het wifi was erg wisselvallig daarom nu de verslagen en de foto's bij de dagen. Als het lukt ook een filmpje.
Vanmorgen kwart voor zes gewekt, snel wat water in het gezicht kleren aan en om kwart over zes op de wandelsafari. Uitleg over de veiligheid en dan vertrekken. Onderweg krijgen we uitleg over sporen welke poep van welk dier en hoe je dit kunt herkennen. Dan ineens krijgt de ranger haast jij wil niet verklappen waarom. Even later moeten we heel voorzichtig verder lopen en staan we ineens op tien meter afstand met een witte neushoorn met jong. Zo mooi en dan ben je te voet. Dan weer verder want het blijkt een goede ochtend te zijn. De filmploeg is op twee leeuwen gestuit niet ver van ons vandaan. Als het lukt willen ze ons filmen voor facebook dat wij deze naderen. Ook dit lukt en we zien twee jonge leeuwinnen. We zijn echter niet helaal stil genoeg en ze vertrekken. Hierna weer terug naar de lodge voor het ontbijt en relaxen tot half drie de lunch en om vier uur weer een jeepsafari. Tijdens de jeepsafari zien we weer een olifant en twee leeuwen. 1 van deze leeuwen komen we ook later nog tegen als hij naar verwachting op jacht is. Net voor het donker wordt is er een verrassing, er was een heuse wijnproeverij midden in de jungle met lekkere hapjes erbij. Terug bij de lodge het diner en naar bed. Vanavond mogen we in de boomhut slapen. Rond het bed een muskietennet, een dak en verder niets. Heerlijk koel. In de eerste instantie hoor je van alles maar daarna wordt het rustiger. Leo sliep snel bij mij duurder het wat langer. Beide zijn we nog wakker geweest en hebben de olifanten en leeuwen gehoord, we konden ze niet zien. Morgen weer vroeg op voor de laatste wandelsafari.