Rhino River Lodge dag twee - Reisverslag uit Bayala, Zuid-Afrika van Leo en Anita Rooijakkers - WaarBenJij.nu Rhino River Lodge dag twee - Reisverslag uit Bayala, Zuid-Afrika van Leo en Anita Rooijakkers - WaarBenJij.nu

Rhino River Lodge dag twee

Door: Leo en Anita

Blijf op de hoogte en volg Leo en Anita

13 September 2016 | Zuid-Afrika, Bayala

Vanmorgen weer vroeg op voor de ochtendsafari. Hier geen wake-up call maar gelukkig een alarm op de telefoon. Gisteren drie van de big five gezien en vol verwachting weer op weg. Nou we werden op onze wenken bediend. De ranger spotte verse leeuwen sporen. Uiteindelijk kwamen we uit bij twee volwassen vrouwtjes leeuwen met vier jongen. In de vroege ochtend was er waarschijnlijk een prooi gevangen want het karkas met nog restjes eraan lag erbij. Een van de welpjes zag een antilope en ging in de jachtstand. Mooi om te zien. Weer verder gereden kwamen we een hele kudde olifanten tegen. De jonkies spelend met elkaar. Plotseling gingen ze allemaal er vandoor en stonden ongeveer 50 meter verder in beschermende positie bij elkaar. Dit is de kleintjes in het midden en de grote met de konten tegen elkaar er om heen. Wat men gezien of gehoord had was ons niet duidelijk. Even verderop zagen we nog leeuwinnen. Verder weer struisvogels, giraffen, buffels, gnoe's, antilopen en waterbokken gezien. Zo opschrijvend klinkt het zo gewoon maar iedere keer blijft het een fantastisch gezicht. Aan onze kamer zit een veranda en in de boom die hier bij staat komen de prachtigste vogels.
De avond safari was ook weer geweldig, op zoek naar de wilde hond komen we de cheeta tegen. Wat een prachtig beest. Ook hebben we de zwarte neushoorn gezien en gehoord wat de verschillen zijn met de witte. Verder hebben we vanavond geen nieuwe dieren meer gezien maar wel weer de giiraffen, gnoe's, impala's en koedoes. Een mooie avond ook al was het wat frisser dan voorgaande avonden.

• 13 September 2016 - 21:16

Jolanda:

Gaaf hoor x

• 13 September 2016 - 22:28

Miranda:

Wauw

• 15 September 2016 - 10:37

Ad En Antoine:

Alleen al indrukwekkend om te lezen, laat staan voor jullie om te zien en te beleven. Veel plezier.