Hermanus dag 2 - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Leo en Anita Rooijakkers - WaarBenJij.nu Hermanus dag 2 - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Leo en Anita Rooijakkers - WaarBenJij.nu

Hermanus dag 2

Door: Leo en Anita

Blijf op de hoogte en volg Leo en Anita

22 September 2016 | Zuid-Afrika, Hermanus

Vanmorgen vertrokken naar het plaatsje Gansbaai om hier op de boot te gaan om walvissen te spotten. Na inschrijving, veiligheidsinstructies en uitleg over de werkwijze van de organisatie kregen we ons zwemvest aan en een wind en waterdichte regenjas. Hierna mochten we naar de boot toe. De oceaan was niet echt rustig en de haven uit gaan was al behoorlijk onrustig. Eenmaal op het open water werd het af en toe iets beter maar het bleef onrustig. Hierdoor waren de walvissen moeilijker te zien. De eerste was een moeder met jong. Deze was door ons niet te fotograferen. Hierna weer verder. Er waren inmiddels al verschillende mensen ziek. Leo heeft twee keer een zakje vol gemaakt en toen was het over. Hierna zagen we nog een andere walvis. Hier hebben we wel foto's van kunnen maken. Leo had een hele mooie. Onderweg ook nog de Albatros zien vliegen. Wat een grote vogel met de vleugels uit. We zijn ook nog naast een zeehondenkolonie gekomen. Moeders met kleine volop spelend in het water. Voor we terug naar de haven gingen zijn we wezen kijken bij de boot waar men het duiken naar de witte haai mee doet. Hierdoor al een witte haai gezien. Benieuwd hoe het morgen is om in de kooi onderwater te staan.
Na een kop soep met brood zijn we terug gereden naar Hermanus. Hier hebben we door het stadje gelopen en langs de kust nog walvissen gespot. De kust is hier direct erg diep zodat je walvissen vanaf de kant soms kunt zien. Ook hier hebben we nog walvissen gezien al waren deze verder op afstand. Na een lekkere maaltijd weer moe maar voldaan terug naar onze kamer.

• 22 September 2016 - 20:07

Miranda:

En weer wauw gr

• 22 September 2016 - 20:15

Paul-Jan En Petra:

Het blijft geweldig jullie verhalen foto's te lezen en te zien wat een reis

• 22 September 2016 - 22:19

Ad En Antoine:

Geweldig, wat machtig om dit van zo dichtbij te beleven.