Franschhoek - Reisverslag uit Franschhoek, Zuid-Afrika van Leo en Anita Rooijakkers - WaarBenJij.nu Franschhoek - Reisverslag uit Franschhoek, Zuid-Afrika van Leo en Anita Rooijakkers - WaarBenJij.nu

Franschhoek

Door: Leo en Anita

Blijf op de hoogte en volg Leo en Anita

23 September 2016 | Zuid-Afrika, Franschhoek

Vanmorgen om half vijf opstaan, vijf uur vertrekken om op tijd bij het haaien duiken te zijn. Hier werden we ontvangen met een ontbijt. Na het inschrijven, veiligheidsinstructies, doorgeven van maat wetsuit en laarsjes mochten we weer na de boot. Hier kregen we ons zwemvest en de bekende wind en waterdichte jas. Nu was het maar een korte vaart. ongeveer 10 minuten op volle snelheid de haven uit. Toen we op de bestemming waren werd de kooi naast de boot gehangen en kon iedereen het wetsuit met laarsjes aan doen. Een heel getrek wanneer je dit nog nooit gedaan hebt. Je ging met groepen in de kooi en terwijl er een groep in was kon je vanaf de boot in het water kijken. Wij gingen als derde groep de kooi in. Dan is het afwachten of er een haai wil komen. Uiteindelijk hebben we terwijl we in de kooi waren drie keer een haai gezien en een Stingray (rog). Indrukwekkend wanneer deze vlak langs de kooi komen. Maar er staat wat op film al valt dit onder water niet mee, jezelf onder houden, zorgen dat je lucht hebt en dan nog filmen. De foto's vanaf de boot zijn gelukkig wel duidelijk. Weer tien minuten terug, douchen soep met een broodje en de videofilm kijken die aan boord gemaakt is. Deze heeft Leo kunnen ruilen tegen zijn foto's gisteren van de walvis want deze hadden zij niet kunnen maken. Weer een enorme ervaring rijker zijn we vertrokken naar het plaatsje Franschhoek. Een plaatsje wat door de Fransen is gesticht en er nog steeds erg Frans uit ziet. Niet iets wat je direct in Zuid Afrika verwacht. Het staat vooral bekend om de wijn en het eten. Dit gaan we vanavond en morgen dan ook zeker uit proberen.

• 23 September 2016 - 23:11

Miranda :

Wauw wat een ervaring,cooooool

• 23 September 2016 - 23:12

Martha:

mooie foto's en smakelijk eten