Kaapstad, Chapman's Peak - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Leo en Anita Rooijakkers - WaarBenJij.nu Kaapstad, Chapman's Peak - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Leo en Anita Rooijakkers - WaarBenJij.nu

Kaapstad, Chapman's Peak

Door: Leo en Anita

Blijf op de hoogte en volg Leo en Anita

26 September 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vanmorgen toen we wakker waren direct uit het raam gekeken. Het regende niet maar het was erg mistig. De Tafelberg was geheel in de wolken, wij daarmee iets minder omdat dan naar boven gaan weinig zin heeft omdat je dan dus boven in de mist staat. Het is wel behoorlijk opgeklaard maar de bovenste helft van de Tafelberg is niet uit de mist geweest. We zijn vertokken naar het "Waterfront". Dit is een gedeelte wat aan de oceaan ligt. Hier zijn veel winkeltjes en restaurants en allemaal verschillend. Hiervandaan vertrekt ook de boot naar Robbeneiland waar we vanmiddag met mee zouden gaan. Helaas hebben we bericht gekregen dat deze niet door gaat in verband met het slechte weer wat verwacht wordt. Omboeken was helaas ook niet mogelijk omdat de eerste vrije plaatsen pas vrijdag zijn en dan zijn wij weer thuis. Dat was wel even balen maar niets aan te doen. We hebben deze tijd nu gebruikt om de Chapman's Peak te rijden. Deze staat bekend als de negen mooiste kilometers van Zuid Afrika met maar liefst 114 bochten en de overzichten over bergen en zee. Ondanks het niet zo heldere weer toch erg mooi en heerlijk uit kunnen waaien.

• 26 September 2016 - 20:55

Ad En Antoine:

Jammer jammer dat het niet doorgaat, gelukkig wel wat anders kunnen doen.
    Geniet nog van jullie laatste dagen, hoop dat het weer nog wat opklaart.

• 26 September 2016 - 21:08

Miranda :

Ooh wat jammer, maar toch een mooie dag gehad gr