Kaapstad, Kaap die Goeie Hoop - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Leo en Anita Rooijakkers - WaarBenJij.nu Kaapstad, Kaap die Goeie Hoop - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Leo en Anita Rooijakkers - WaarBenJij.nu

Kaapstad, Kaap die Goeie Hoop

Door: Leo en Anita

Blijf op de hoogte en volg Leo en Anita

27 September 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vanmorgen was het regenachtig en er hing mist rond de Tafelberg. We besloten daarom om de route te rijden naar Kaap die Goeie Hoop op het Afrikaans. Echter toen we net onderweg waren trok de lucht open en was de berg vrij van wolken. Dus op naar de Tafelberg. Hier aangekomen was het twijfelachtig. We hebben de gok gewaagd en zijn naar boven gegaan. We zijn dus op de Tafelberg geweest maar het zicht was wolken met regen zo snel kan het dus omslaan. Weer beneden toch maar weer op weg naar de Kaap. Onderweg hebben we de pinguïns nog gezien waarvan er een hele kolonie op een plaats is. Aangekomen bij de Kaap zijn we eerst naar Cape Point geweest, hierna naar de Kaap het meest zuidwestelijke puntje van Zuid Afrika. Het weer was inmiddels weer mooi. Bij beide punten kon je verder omhoog. Hier hadden we geen tijd voor omdat ze om vijf uur de auto op komen halen. Onderweg nog een struisvogel paar met kuikens tegen gekomen zo lief. Terug was ook in Kaapstad het weer helder en de berg vrij van wolken. Samen met de chauffeur die de auto op kwam halen zijn we nog gaan kijken of we nog omhoog konden maar dit ging niet men had de kabelbaan eerder gesloten. We zijn daarom weer bij ons logeeradres afgezet. Misschien morgenmiddag nog na de township tour en anders ........

• 27 September 2016 - 20:50

Martha:

de volgende keer
    slaap lekker morgen de laatste dag
    en dan naar huis ik kijk er naar uit